Serigala


 

Deel
 

 De eerste ontmoeting (Cinder)

Ga naar beneden 
bageera

bageera


De eerste ontmoeting (Cinder) Empty
BerichtOnderwerp: De eerste ontmoeting (Cinder)   De eerste ontmoeting (Cinder) Emptyzo okt 16, 2016 5:53 pm

Bageera liep langs het meer af, opzoek naar eten. Ergens wilde hij uit het meer drinken, maar zijn ervaring met de zee, had hem toch twijfels laten hebben met water. Zijn rustige loopje veranderde in een kleine drafje. En tegelijkertijd keek hij over het meer. De wind waaide door zijn zwarte vacht. En af en toe gleden zijn kleine pootjes weg, waardoor hij struikelde. Soms schrok de jonge reu van een takje of een opvliegende vogel. Maar ondanks dat, genoot hij van het koele weer, en de klotsende water. Hoewel hij als wees in het bos was achter gelaten, leerde hij voor zich zelf op te komen. De zwarte pup miste wel een familie gevoel. gewoon het feit dat je bij iemand terecht kon, voor je problemen, of gewoon voor iets anders. De pup rende door langs het water en stopte even om uit te rusten. Liep naar de water kant, en keek in het water. Zag hij dat nou goed? Stond daar een andere wolf in het water naar hem te kijken? HIj tilde zijn kleine rechterpootje op, maar de andere wolf deed het ook. Bageera ging drinken, maar de wolf deed dat ook. Met een schuin kopje bleef hij in het water kijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cinder

Cinder


De eerste ontmoeting (Cinder) Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste ontmoeting (Cinder)   De eerste ontmoeting (Cinder) Emptyzo okt 16, 2016 6:51 pm

All my friends are heathens. Take it slow
Wait for them to ask you who you know



Hijgend stond ze daar dan. Rug gekromd, oren in haar nek en vermoeid starend naar het water. Dat was haar spiegelbeeld. Ze was uitgemergeld, zat onder de modder en schrammen en had nog steeds met een straaltje opgedroogd bloed dat uit haar neus liep. Het was een en al ellende. Eerst kwam de enorme monsterwolf die Amatariseu heette, toen kwam het vreemde gedoe met de beer, daarna ontmoette ze een bloederige teef in het bos en ineens werd... plotseling wakker in het moeras. 'Waarom..?' fluisterde Cinder tegen haar spiegelbeeld. 'Waarom ik?' De stemmen waren al een week weg, dat was een ding, maar er gebeurde vreemde dingen in haar. In haar spieren, in haar lijf, in haar hoofd. Soms leek het alsof ze een vlaag van dood met zich mee bracht. Ze kon niet normaal slapen, want als ze wakker werd, zat ze een aantal meter verderop, meestal met een verschroeide plant of een dood dier naast haar. Er gebeurde dingen die ze niet kon verklaren. Ze... Cinder hijgde, en sloot haar ogen. Een paar tranen gleden over haar hoekige kaakjes naar beneden, en liet haar spiegelbeeld dansen op de piepkleine trillingen van het water. Daar stond ze dan. Zacht snikkend, bang voor wat er nog meer zou gebeuren. Wie weet zou ze als ze groter was gevaarlijker worden. Meer schade aanrichten zonder dat ze het wilde of doorhad. Wie weet zou haar volgende slachtoffer..

..wel een Wolf zijn. Een gedempte Wolvenstem schalde door haar kop. Er was een soortgenoot in de buurt. Cinder's groene oog schoot meteen open, en ze nam niet eens de tijd om verder in het water te staren. Sinds ze de witte reu in het moeras ontmoet had, had ze al een week lang geen andere Wolven meer gezien. Met een emotieloze blik tuurde ze over de oever, en uiteindelijk kreeg de magere jong-Wolf haar soortgenoot in het vizier: een piepklein reutje van net 1 maan oud. Wat deed zo'n diertje als dit hier? Cinder beende op het diertje af, met een erg vage, kille blik. Ondanks dat ze voor haar gevoel erg lang alleen was geweest, had ze toch een raar gevoel over deze ontmoeting. Pups zoals deze hoorde niet rond te wandelen op een tijdstip als dit. Geruisloos kwam Cinder achter het diertje te staan, en ze twijfelde of ze iets moest zeggen. Ja. Doe het maar... dan ben je even met iets anders bezig dan je onverklaarbare zaken. 'Wie ben jij?' snoof Cinder kil. Ze was niet de grootste teef van de wereld, maar ze torende wel door haar leeftijd boven het kleine reutje uit.

Please don't make any sudden moves
You don't know the half of the abuse
Terug naar boven Ga naar beneden
bageera

bageera


De eerste ontmoeting (Cinder) Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste ontmoeting (Cinder)   De eerste ontmoeting (Cinder) Emptyma okt 17, 2016 5:31 pm

Zijn spiegelbeeld keek ook met een schuin hoofd naar hem. Was dit wat ze noemde je spiegelbeeld? Bageera had er allerlei verhalen over gehoord maar nooit gezien. Het kleine reutje snoof even in de lucht, en kwam tot de ontdekking dat hij niet alleen was. Als snel zag hij in het water een andere wolf. 'Wie ben jij?' klonk het kil. Meteen draaide de kleine wolf om en keek zijn soortgenoot aan. Deze teef zag er vreemd uit. Met een oog die normaal bewoog en een groen oog die recht bleef staan. Bageera kreeg er een raar gevoel bij. Dus focuste hij zich op het goede oog. 'Ik heet Bageera'. Zijn soortgenoot was wel ouder dan hij. Maar hij had hem hier nog nooit gezien. Het kwam omdat hij nu voor de eerste keer buiten zijn schuilplaats is. De zwarte kleine wolf moest nog alles leren, dus zou de wolf snel wat soortgenoten zoeken, en goede banden sluiten. 'En wie ben jij?'. Bageera kon het niet laten om even naar het groene rare oog te kijken
Terug naar boven Ga naar beneden
Cinder

Cinder


De eerste ontmoeting (Cinder) Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste ontmoeting (Cinder)   De eerste ontmoeting (Cinder) Emptyma okt 17, 2016 5:49 pm

All my friends are heathens. Take it slow
Wait for them to ask you who you know



Het kleine beest voor haar snuit draaide zich meteen om, en leek te schrikken van haar zwarte, blinde oog, die voor eeuwig in de verte staarde. 'Ik heet Bageera.' Bageera... Die naam zei haar niks. Cinder snoof en rook meteen de geur van oud bloed. Misschien moest ze zich eerst even wassen... Nog steeds een beetje onwennig door het zien van een ander levend wezen stapte de magere jong-Wolf voorruit, en ze boog door haar lange, dunne poten zodat ze haar gezicht onderwater kon drukken. Het ijskoude water drong door tot in haar vacht, en spoelde het bloed en de modder uit haar pels. 'En wie ben jij?' hoorde ze Bageera gedempt vragen op de achtergrond. Right. Hij was ook nog. Cinder trok haar kop met een vuile grimas uit het water en keek diep in de bruine oogjes van de pup. 'Gaat je niks aan.' Wat had ze gedaan? Het was wel duidelijk dat ze een grote fout had gemaakt door een gesprek aan te gaan met een soortgenoot. Zeker als deze soortgenoot een nieuwsgierige peuter bleek te zijn. De magere welp zuchtte, en sloot haar ogen even. Waarom waren de stemmen zo zacht geworden? Meestal werden ze zachter als ze bloed had geproefd of iets anders had gedaan wat haar kracht gaf. Misschien was het omdat het midden in de nacht was. 'Wat moet 'n klein dier zoals jij hier in het holst van de nacht. Heb je geen ouders?' Haar stem klonk rauw, en leek wat woede te verbergen. Woede die ontstaan was uit wanhoop en angst. Angst voor wat er zou gebeuren als ze weer in slaap zou vallen.

Please don't make any sudden moves
You don't know the half of the abuse
Terug naar boven Ga naar beneden
bageera

bageera


De eerste ontmoeting (Cinder) Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste ontmoeting (Cinder)   De eerste ontmoeting (Cinder) Emptyma okt 17, 2016 6:59 pm

De wolf liep naar het water en duwde haar gezicht erin 'Wie ben jij?' vroeg Bageera. De teef haalde haar kop uit het water en keek hem aan 'Gaat je niks aan.' Bageera keek zijn soortgenoot geschrokken aan. Had hij iets verkeerds gezegd? Beter kon hij even niks zeggen, dan kon hij ook niks fout doen. Even sloot de wolf haar ogen. 'Wat moet 'n klein dier zoals jij hier in het holst van de nacht. Heb je geen ouders?' Even keek de reu naar de grond en zuchtte eens 'Nee, ik heb geen ouders. En ik had dorst'. Nog steeds naar de grond kijkend, speelde hij wat met zijn kleine zwarte pootje. Wat moest hij zeggen? Wat moest hij denken? Zou hij gewoon weglopen, of toch blijven staan? Besluitend het laatste te doen, wiebelde hij wat met zijn oortjes.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cinder

Cinder


De eerste ontmoeting (Cinder) Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste ontmoeting (Cinder)   De eerste ontmoeting (Cinder) Emptyma okt 17, 2016 8:56 pm

All my friends are heathens. Take it slow
Wait for them to ask you who you know


Bageera zuchtte even en antwoordde toen: 'Nee, ik heb geen ouders. En ik had dorst.' Op een of andere manier voelde Cinder haar irritatie-level omhoog gaan. Wat nou geen ouders? Iedereen had ouders. De magere teef staarde naar het water, dat zilver gekleurd werd door het licht van halve maan. Ze staarde ernaar, richtte haar geïrriteerde, angstige en wanhopige gevoelens erop. Het water leek... een beetje te trillen. Kleine golfjes, alsof er een minuscuul visje door het water kliefde met zijn rugvin. Of was het gewoon de wind? Cinder keek naar het poten, en het golven stopte. Ze had geen idee of dit allemaal hallucinaties waren doordat ze amper geslapen had. 'Ik had ouders. Maar ik weet niet of het een goed idee is om naar ze terug te gaan.' Ze was nog maar een weekje weg geweest, maar het voelde als eeuwen. Cinder wist niet of haar ouders zich zorgen maakte. Sean boeide het waarschijnlijk toch niet. Die was alleen maar bezig met stoere mannendingen doen, zoals jagen met papa. En-.. Ineens voelde ze het. Een enkele traan biggelde over haar wang naar beneden. Het was allemaal veel te veel! Ze kon niet naar huis! Ze was een gevaar, ze had geen controle over zichzelf! Ze was een psycho, een maniac die dingen deed in haar slaap! Eerst de geluiden, en nu dit!! Waarom zij?! De magere Wolvin voelde haar ademhaling versnellen. Hou je in.. hou je in.. Moeizaam en met haar kaken op elkaar geklemd keek Cinder weg van Bageera. En toen ontplofte ze toch maar weer. Woedend stampte ze met haar knokige voorpoten in het water, en een beestachtige, krankzinnige grauw schalde door de vallei. Voor haar neus stoof het water ongewoon ver omhoog, en het vormde een nevel om haar heen. Ze kon nooit zó hard gestampt hebben..!? Toen de nevel van water verdwenen was, voelde de teef haar poten slap worden, dus ze plofte maar neer op haar zitvlak, starend naar haar poten. Ooh ja. Ooh.. ja.. ze voelde het weer. Het kleine straaltje bloed liep al weer uit haar neus over haar lippen heen.

Please don't make any sudden moves
You don't know the half of the abuse
Terug naar boven Ga naar beneden
bageera

bageera


De eerste ontmoeting (Cinder) Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste ontmoeting (Cinder)   De eerste ontmoeting (Cinder) Emptydi okt 18, 2016 1:44 pm

De twee wolven stonden bij het meer 'Ik had ouders. Maar ik weet niet of het een goed idee is om naar ze terug te gaan.' Bageera wou iets zeggen, maar besloot zijn mond dicht te houden. Voordat de wolf weer tegen hem begon te mopperen. Al was het gedrag van de wolf heel vreemd. Want ineens stampte ze met haar poot zo hard in het water, dat de nevel heel ver de lucht inging. De kleine zwarte reu sprong naar achter. Toen het water weer in het meer was gevallen, ging de teef weer zitten. En een straaltje bloed liep uit haar neus. Voorzichtig liep het reutje naar de zwarte teef toe, en keek haar bezorgd aan. 'Gaat het met je?' vroeg hij dan maar. Misschien vonden de meeste soortgenoten een reutje irritant. Maar alle wolven waren klein geweest. Maar de grote vraag was. Wat deden pups verkeerd? Kleine wolven moesten nog alles leren
Terug naar boven Ga naar beneden
Cinder

Cinder


De eerste ontmoeting (Cinder) Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste ontmoeting (Cinder)   De eerste ontmoeting (Cinder) Emptydo okt 20, 2016 7:12 pm

All my friends are heathens. Take it slow
Wait for them to ask you who you know


Grimmig staarde Cinder in het water, recht in haar eigen, op hol geslagen ogen. 'Gaat het met je? Bageera stond naast haar, en ze voelde zijn nieuwsgierige maar bezorgde blik op haar voorhoofd branden. Als ze zich niet zo rot had gevoeld, had ze hem echt wel aardig gevonden. Maar ze voelde zich nou eenmaal woedend en verward. Wanhopig, bang voor de toekomst. 'Ik.. ik denk het. Heb je net gezien wat ik heb gezien?' Ze keek opzij, en haar ogen zagen er een stuk vriendelijker uit dan ze van plan was geweest. Er was geen Wolf op aarde die hier ervaring mee had en waar ze dus haar hart bij kon luchten, dus ze had besloten maar met iedere Wolf te praten erover. Ze zou ervoor zorgen dat ze haar konden helpen. Het straaltje bloed liep over haar kin heen, ondertussen, en het drupte zachtjes in het water. 'Voel jij je wel eens alleen op de wereld, Bageera?'

Please don't make any sudden moves
You don't know the half of the abuse
Terug naar boven Ga naar beneden
bageera

bageera


De eerste ontmoeting (Cinder) Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste ontmoeting (Cinder)   De eerste ontmoeting (Cinder) Emptyvr okt 21, 2016 6:23 pm

'Ik.. ik denk het. Heb je net gezien wat ik heb gezien?' 'Ja ik heb het gezien, wat er net gebeurde' De kleine pup was zich rot geschrokken, zomaar uit het niets was de wolf boos geworden. In zijn ogen gebeurde er niks waar je boos om kon worden, toch? Hij keek nog steeds naar de zwarte wolf die in het water keek. Ze keek hem met vriendelijkere ogen aan. Dat was wel fijn! u kon Bageera zich iets meer ontspannen. Het straaltje bloed liep over haar kon en belandde in het water. 'Voel jij je wel eens alleen op de wereld, Bageera?' De pup ging zitten, en keek naar de wolf 'Ja, ik voel me bijna altijd alleen op de wereld'. Soms wou de pup gewoon, met een wolf meegaan ofzo, om dat gevoel weg te halen. Maar zo makkelijk ging dat nu eenmaal niet. Je kon nu eenmaal niet weglopen voor je gevoelens
Terug naar boven Ga naar beneden
Cinder

Cinder


De eerste ontmoeting (Cinder) Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste ontmoeting (Cinder)   De eerste ontmoeting (Cinder) Emptyza okt 22, 2016 11:55 am

All my friends are heathens. Take it slow
Wait for them to ask you who you know


Bageera ging zitten, en keek Cinder aan met een best wel sombere, serieuze blik. 'Ja, ik voel me bijna altijd alleen op de wereld.' De magere jong-Wolf zuchtte en kwakte toen ook maar neer op haar achterwerk. Even haalde ze haar bloederige neus langs haar schouder, maar ze merkte dat het bloeden zelf al opgehouden was. Af en toe kwam het tevoorschijn, als ze iets had gedaan wat ze eigenlijk nog kon of mocht doen. Meestal... tja... als ze wakker werd in een modderpoel, naast het lijk van een onschuldig kuikentje of een ander jong beest. 'We hebben iets met elkaar gemeen dan,' mompelde Cinder flauwtjes. Ze draaide haar kop om naar het piepkleine reutje naast haar. Hij kon al behoorlijk goed praten voor iemand van zijn leeftijd. 'Waarom heb je geen ouders meer?' Ze wist dat ze de jonge Bageera kon kwetsen door hierover te praten, maar ze had afleiding nodig. Een klap in haar gezicht die haar eraan herinnerde dat er meer op de wereld was dan haar nachtmerries over dood en verderf.

Please don't make any sudden moves
You don't know the half of the abuse
Terug naar boven Ga naar beneden
bageera

bageera


De eerste ontmoeting (Cinder) Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste ontmoeting (Cinder)   De eerste ontmoeting (Cinder) Emptyzo okt 30, 2016 3:48 pm

De magere teef zuchtte even, en plofte toen ook op haar achterste neer. 'We hebben iets met elkaar gemeen dan,' zei de wolf. Bageera knikte 'Ja' De pup twijfelde even op hij de naam van de wolf zou vragen. Dadelijk deed ze weer zo rot, en ze is al in zo'n niet vrolijke bui. De zwarte reu schoof iets meer naar zijn soortgenoot toe. 'Wil je misschien nu wel je naam vertellen'. Zuchtend keek hij in het water, een lichte bries waaide door zijn vacht die hem deed rillen. 'Waarom heb je geen ouders meer?'. Bageera keek opzij en slikte even 'Mijn ouders hebben me als wees achtergelaten. toen ik net geboren was' HIj had het niet graag over zijn ouders, maar liegen deed hij er ook niet over. Het was zijn ouders schuld. In die korte tijd dat hij met de wolf had gepraat, was hij erachter gekomen dat hij de wolf mocht. Ondanks die boosheid, die er soms uitkwam. Misschien kon hij de wolf wel helpen, met haar probleem. HEt zwarte reutje wist hoe het voelde als je woede in je lijf had. Bageera had woede naar zijn ouders toe.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cinder

Cinder


De eerste ontmoeting (Cinder) Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste ontmoeting (Cinder)   De eerste ontmoeting (Cinder) Emptyma okt 31, 2016 1:19 pm

All my friends are heathens. Take it slow
Wait for them to ask you who you know


Het jonge diertje schoof een stuk naar haar toe, en Cinder keek hem even twijfelend aan. Zolang ze niet in slaap kukelde, was er niets aan de hand. Zolang ze haar gevoelens onder controle kon houden, zou er niets mis gaan. 'Mijn ouders hebben me als wees achtergelaten. toen ik net geboren was.' Dat was... triest. Barbaars en nog laf ook. Neem dan geen pups! 'Als je wist wie ze waren kon je wraak nemen.' Ze wist niet waarom dat nou het eerste was wat in haar opkwam, maar de magere jong-Wolf had wel vaker het idee dat ze een stuk sneller kwaad werd en haatdragender was dan vroeger. 'Ik ben Cinder, trouwens.' Ze zuchtte, en meteen voelde ze een koele wind door haar pels trekken. Bageera begon ervan te bibberen, maar dat was omdat het nog een jong diertje was. Ergens geloofde ze hem toch niet.. Hoe kon hij lopen, praten en in leven blijven zonder ouders? 'Maar hoe kan het dat je nog leeft? Hoe kan je überhaupt lopen en praten zoals ik dat doe?' Misschien had hij wel een pleegouders. Maar waarom vertelde hij dat dan niet meteen?

Please don't make any sudden moves
You don't know the half of the abuse
Terug naar boven Ga naar beneden
bageera

bageera


De eerste ontmoeting (Cinder) Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste ontmoeting (Cinder)   De eerste ontmoeting (Cinder) Emptyza dec 03, 2016 9:56 pm

'Als je wist wie ze waren kon je wraak nemen.' Bageera keek de wolf met een schuinkopje aan, wraak nemen was wel erg gemeen. 'Ik ben Cinder, trouwens. de zwarte wolf zuchtte. Misschien kon de pup wel bij Cinder blijven. Ze hadden tenslotte allebei het zelfde gevoel, en zo konden ze elkaar helpen, als ze het er moeilijk mee hadden. Maar hoe kan het dat je nog leeft? Hoe kan je überhaupt lopen en praten zoals ik dat doe?' Bageera keek Cinder aan en antwoordde 'Ik ben opgegroeid door een pleegmoeder. En toen ik alles goed kon. Is ze vertrokken' De jonge zwarte wolf slikte even, het leven was hard, als je er over nadacht. Bageera snapte niks van volwassen wolven, waarom was een pup te veel. waren ze dan daadwerkelijk irritant. Of hadden ze gewoon geen zin om een pup te verzorgen? ij dacht er maar niet teveel over na. Dat bracht weer vervelende gedachte mee.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




De eerste ontmoeting (Cinder) Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste ontmoeting (Cinder)   De eerste ontmoeting (Cinder) Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Serigala :: Valley :: Nimweth Lake-
Ga naar: