IndexIndex  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  Kaart  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  FAQFAQ  ZoekenZoeken  KalenderKalender  
Welkom op Serigala
Serigala is een Nederlandstalige wolven RPG. Maak je eigen karakter aan, bepaal zijn uiterlijk en verken het eindeloze gebied van Serigala. Ontwikkel jezelf met behulp van de punten die je kunt verzamelen en ontwikkel op die manier je karakter verder. Ontmoet nieuwe spelers in de Off-Game zone en maak nieuwe vrienden! Alles ligt in jouw handen.

Voor optimaal gebruik van Serigala raden wij je aan om het font 'Trajan Pro' te installeren.
Updates
17/11
Vanaf heden heerst er een virus in Serigala. Voor meer info check het topic!

09/12
De nieuwe WotM is bekend en deze maand is het Polaris!

Wolf of the Month
Switch Accounts
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Het team
Kai
Seizoen
Het is winter in Serigala en dat betekent sneeuw! Zelfs de vallei is nu geheel bedekt door een flinke deken sneeuw. Voor de echte koukleumen zijn er gelukkig altijd nog de Lowlands en Seaside, waar de temperaturen grotendeels net boven het kwik uitkomen. Voor wie liever uitdaging zoekt en een beetje (boel) sneeuw niet vreest is daar nog de High North, waar je nu wel kunt spreken van extreem koud weer.
Credits
Serigala staat onder leiding van het team en wordt ondersteund met Actieforum. De banner is gemaakt door Rebecca Verwoert. Alle code's (uitzonderingen daargelaten) behoren toe tot Kadar en mogen niet zonder toestemming gekopieerd worden. Alle teksten, afbeeldingen en karakters behoren toe aan hun rechtmatige eigenaars.

Serigala is geregistreerd bij: RpgSites.nl

Deel | 

Het Grote-Fotografie-Topic

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Nevada

Pawprints (₱) : 5
Roedel : No need for that
Leeftijd : 3 years
Partner : You make my dopamine levels go all silly ღ

BerichtOnderwerp: Het Grote-Fotografie-Topic   zo feb 07, 2016 11:36 pm

Hey! c:

Ik dacht: 'misschien is het wel een leuk idee om een topic te openen voor iedereen die graag hun fotografiekunsten willen laten zien.'

Nou, hier is dat topic dan xD

Wel even een klein puntje: laten we het vriendelijk houden en elkaar niet gaan afkraken. Positieve, onderbouwende kritiek is natuurlijk wel van harte welkom!

Laat ik dan maar beginnen:

Ik heb laatst een kleine fotoshoot gehouden van mijn Border Collie, Sterre. Hieronder een klein overzicht van de mooiste foto's. Let op: de kwaliteit is door het verkleinen en uploaden helaas wel dramatisch achteruit gegaan. Opbouwende, positieve kritiek is altijd welkom.

Ik heb deze foto's gemaakt met mijn Nikon D3200 camera en mijn Tamron 70-300mm lens. Ze zijn bewerkt in Photoshop CC 2015.

Foto 1:

Foto 2:

Foto 3:

Administrator

Pawprints (₱) : 105
Roedel : Heuhuehuhu
Leeftijd : 2 jaar
Partner : She's a butcher with a smile, cut me farther.

BerichtOnderwerp: Re: Het Grote-Fotografie-Topic   ma feb 08, 2016 9:02 am

Wat een leuk topic! Ik heb ook een Nikon D3200 met de standaar kitlens en een Nikkor 50-200mm. Ik hou vooral van landschappen, want die bewegen zo weinig B) Maar soms ook paardjes, hondjes en alles daar tussen in.

Alle foto's zijn onbewerkt en kaal :') Ik had even geen zin om ze snel door PS te trekken.

foto's:

Kadar
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://serigala.actieforum.com
Biscuit

Pawprints (₱) : 19
Roedel : None
Leeftijd : 4,4 years

BerichtOnderwerp: Re: Het Grote-Fotografie-Topic   ma feb 08, 2016 6:08 pm

Wat leuk dat ik niet de enige die van fotografie houd ben =D

@Nevada; Wat een mooie foto's en wat een mooie hond! Volgens mij heb ik een aantal jaren geleden op andere forums (Boundless?) ook foto's van jouw hond gezien maar dan als puppy. Ze is echt mooi geworden <3

@Kadar; Jouw foto's zijn ook erg mooi, vooral die eerste vanwege de kleuren

-------------------

Ik heb momenteel een Panasonic Lumix GF1. Deze heb ik al een paar jaar en hier heb ik tot nu toe veel mee gedaan, maar ik heb besloten dat ik na mijn verjaardag een nieuwe camera ga kopen. Dan wil ik de D3300 van Nikon kopen. Ik weet nog niet zeker welke lenzen ik erbij koop. Maar omdat ik nog niet jarig ben oefen ik nu veel met de D3200 van mijn vader.

Ik heb nog veel meer foto's, maar dit heeft me al een uur gekost om te bewerken en te uploaden

Een paar foto's die ik heb gemaakt:

Panasonic Lumix GF1:

D3100:

Pawprints (₱) : 82
Roedel : Shadows concierge
Leeftijd : 3,5
Partner : Kiss me properly and pull me apart

BerichtOnderwerp: Re: Het Grote-Fotografie-Topic   ma feb 08, 2016 10:00 pm

Aaah fotografie topic B) Heel nice, ik studeer namelijk fotografie. Ik wil mn werk niet online gooien, misschien later in de vorm van een portfolio ofzo, maar ik kan wel tips geven aan iedereen, idk :')
Ik heb zelf de Canon D7 mark II, maar fotografeer voornamelijk analoog op verschillende camaratjes die ik heb verzameld C: (ik ben een vieze hipster, sorry) Mn lievelings is de ouderwetse Hasselblad middenformaat

En supper grappig want ik heb (volgens mij) ook al eerder foto's gezien van Penny en Sterre op Boundless en andere fora c':nicenicenice

Als tips heb ik niet zo veel, maar misschien oefenen met de Manual instelling op je camera? Daar leerde ik zelf het snelst van en dan kan je echt zelf bepalen hoe je met licht omgaat en shit.

think out of the box 
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Nevada

BerichtOnderwerp: Re: Het Grote-Fotografie-Topic   ma feb 08, 2016 10:27 pm

@Kiki;; Die eerste foto is echt uniek zo met die gekleurde bladeren op de voorgrond en dan de achtergrond wat meer in de grijstinten Very Happy

@Melissa;; Yup, ik heb weleens foto's van Sterre op Boundless geplaatst en heb haar daar ook als RPG karakter gebruikt =D
Wauw, jouw landschapsfoto's zijn echt om te kwijlen! Ze zijn prachtig! <3
En de foto's van Penny zijn ook echt super cute. Is ze een Border Collie?

@Puck;; Nu maak je me jaloers, ik wil ook al heel lang de Canon 7D mark II hebben D: xD

Ik fotografeer voornamelijk nog in de A-stand of de S-stand (zo heten ze bij Nikon), maar af en toe probeer ik met mooi weer en genoeg zonlicht weleens portretfoto's te maken in de M-stand. Tot nu toe gaat dat wel goed, maar als ik dan actiefoto's van Sterre wil maken wordt het een drama x3

Pawprints (₱) : 19
Roedel : None
Leeftijd : 4,4 years

BerichtOnderwerp: Re: Het Grote-Fotografie-Topic   ma feb 08, 2016 10:35 pm

@Lies; Bedankt! Bij die landschapsfoto's was het ook wel een hele mooie omgeving in Oostenrijk, normaal zijn ze ook vaak een stuk waziger. En Penny hebben we gekocht als kruising Cadrigan Welsh Corgi X Tibetaanse Terriër, maar daar lijkt ze niet echt op (de Corgi klopt maar Tibetaanse Terrier totaal niet xD). Door haar gedrag soms vermoed ik dat er wel Border Collie in zit, iedereen die we tegen komen zegt dat ook en stiekem hoop ik het ook

En jouw actiefoto's zijn juist geweldig! Zo scherp krijg ik ze niet (:

Ik fotografeer nu trouwens met de camera van mijn vader ook vaak op de A en S stand. Soms op manual, maar dat vind ik best moeilijk. De automatische stand gebruik ik sowieso niet meer.

Administrator

Pawprints (₱) : 105
Roedel : Heuhuehuhu
Leeftijd : 2 jaar
Partner : She's a butcher with a smile, cut me farther.

BerichtOnderwerp: Re: Het Grote-Fotografie-Topic   ma feb 08, 2016 10:40 pm

Manual heb ik op school wel geleerd, maar het blijft toch nog lastig om te kloten met de juiste diafragma en sluitertijd. Maar goed, ik heb mijn camera pas net paar maandjes, dus het komt vast goed!

Tips hoor ik graag hoor Laura! Hou je vooral niet in :')

Kadar
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://serigala.actieforum.com
Nevada

BerichtOnderwerp: Re: Het Grote-Fotografie-Topic   di feb 09, 2016 12:05 am

@Melissa;; Je zou inderdaad denken dat er iets van Border Collie in d'r zit. Een Tibetaanse Terriër zie ik er eerlijk gezegd helemaal niet in terug xD

Die actiefoto was helaas geluk hebben, de rest is ook allemaal wazig :')
Die van jou zijn een stuk beter ^^
___

Ik heb een paar dagen geleden enkele foto's gemaakt van de paarden op de stal waar ik werk, maar ik krijg die gelige/oranje/zonsondergang gloed er maar niet af. Heeft iemand misschien een idee hoe ik dat kan fixen in Photoshop of Lightroom?

Hier zijn de foto's:
Foto 1:

Foto 2:

Dat effect is overigens vooral te zien bij foto 2, de ander valt nog wel mee. Wederom zijn ook deze foto's met mijn Nikon gemaakt en mijn Tamron lens.

Pawprints (₱) : 82
Roedel : Shadows concierge
Leeftijd : 3,5
Partner : Kiss me properly and pull me apart

BerichtOnderwerp: Re: Het Grote-Fotografie-Topic   di feb 09, 2016 12:38 am

Oeh ja dat weet ik!
Je kan eerst met je witbalans klooien, in photoshop doe ik dat altijd bij Filter > Camera Raw Filter > En dan krijg je een pop-up window en linksboven zie je twee pipetjes, eentje daar van is de goeie, als je daar neutrale kleuren mee aanklikt dan veranderd tie in een keer de hele witbalans, (voor Lightroom staat het al gelijk links bij het editen van de foto)

Als dat niet helemaal werkt kan je in PS er een Curve overheen gooien. Ik doe er altijd twee. Eentje waarin ik alle kleurgolven binnen de twee scheufbalkjes doe en eentje waarin je een beetje kan klooien met de kleuren.

Al moet ik zeggen dat ik me niet stoor aan de kleuren in de foto omdat het vrij natuurlijk daglicht is. (Je kan de witbalans ook zelf instellen op je camera, op bijvoorbeeld 'daglicht' of 'bewolking' of whatever c: )

Leuke paartjes btw! uwu

think out of the box 
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Shay

Pawprints (₱) : 32
Leeftijd : 3,5 years

BerichtOnderwerp: Re: Het Grote-Fotografie-Topic   wo feb 17, 2016 11:47 pm

Oeh, ik vind jullie foto's wel erg mooi zeg. Ik fotografeer nu.. één maandje denk ik. Kheb een Sony a58, dat was het enige wat in mijn prijsklasse zat, maar de foto's zijn wel oké. Over het algemeen. Ligt ook vooral aan mezelf, want instellen ben in nog niet geweldig in en ik tril altijd erg veel. Verder gebruik ik alleen de standaard lens, das de enige die ik heb en ik fotografeer alleen in de M-stand, want anders wen ik te veel aan A-stand en dan leer ik het niet meer af, oeps. Ik heb nog wat problemen met ISO en sluitertijd, maar ach. Oefening baart kunst c":

Aan de meeste foto's heb ik niets gedaan, voornamelijk uit luiheid.
Huge spoiler met veel foto's:

BerichtOnderwerp: Re: Het Grote-Fotografie-Topic   

Terug naar boven Go down

Het Grote-Fotografie-Topic
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Het grote school topic
» Commercial-filmpjes & Funny Plaatjes
» Strawberry Adopt Topic
» [Kerst engel actie 2011] Reactie & Klets topic